FANDOM

Herb-yorku.png

York - miasto w Wielkiej Brytanii, w którym urodził się Kane, a Słodki przeniósł się tam w wieku dwóch lat. Znajduje się w nim siedziba główna oraz pracownia Ghostbusters Company. York słynie z wielu zabytków i bogatej historii. Przez historię Yorku przeplatają się głównie ślady Wikingów i Rzymian, przez co każdego roku odwiedzają je tysiące turystów. Miasto zostało założone ponad 2000 lat temu.

HistoriaEdytuj

York początkowo nazywał się Eboracum i był główną jednostką militarną Rzymian.W 211 zmarł tu cesarz Septymiusz Sewer, a w 306 Konstancjusz I Chlorus, który był ojcem Konstantyna I Wielkiego. W Yorku również Konstantyn I Wielki został obwołany cesarzem przez swoje wojska, natomiast armia Wikingów zdobyła miasto w 866 roku, zaś dopiero dziesięć lat później, w 876 Wikingowie osiedlili się na stałe w Yorkshire. Wikingowie (kolejny raz z rzędu) zmienili nazwę miasta na Jorvik, Wikingowie rządzili miastem przez prawie sto lat - aż do czasu kiedy to Ich przywódca - Eryk Krwawy Topór (Niezłe nazwisko, co? :D), został wygnany a miasto przydzielone do Zjednoczonej Anglii, oczywiście miasto zyskało nową nazwę, którą nosi do dziś.

ZabytkiEdytuj

  1. W Yorku znajduje się katedra, która jest największą katedrą w całej Wielkiej Brytanii i północnej Europie, sama katedra jest ulubioną atrakcją tamtejszych mieszkańców.
  2. W mieście mieszczą się dwa uniwersytety, a ze względu na to, że miasto jest duże (271,94 km.²) większość mieszkańców decyduje się na pobieranie nauk w właśnie tym miejscu, noszą one nazwy: University of York oraz York St John University.
  3. Puby, w Yorku jest bardzo dużo pubów, a niektóre liczą nawet 1000 lat! (jedna z pamiątek po Wikingach) Tamtejsi mieszkańcy mówią, że każdego dnia roku można pójść do innego pubu, a z każdego muru miasta można zobaczyć co najmniej jeden pub.
  4. Clifford's Tower, jak już wcześniej wspomniałem Yorkshire początkowo było głównym punktem obronnym Rzymian, Clifford's Tower to jedna z pozostałości po kulcie Rzymian.
  5. The Shambles Street, jedyna w Europie średniowieczna ulica, która została zachowana w całości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki